Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morfologický profil přednoží u dětí školního věku ve vztahu k objemu pohybových aktivit
Bezpalec, Jakub ; Marenčáková, Jitka (vedoucí práce) ; Řasová, Kamila (oponent)
Název: Morfologický profil přednoží u dětí školního věku ve vztahu k objemu pohybových aktivit Cíle: Cílem práce je charakterizovat morfologický profil nohy s důrazem na přednoží a identifikovat specifické rozdíly mezi vybranými morfologickými parametry nohy u dětí školního věku na základě různého objemu pohybové aktivity: výrazně pohybově aktivní, průměrně pohybově aktivní a pohybově neaktivní děti. Vedlejším cílem je zjistit profil prováděných pohybových aktivit dětí mladšího školního věku a vztah k vybraným deformitám nohy. Metody: Diplomová práce je vědecko-výzkumná práce a má charakter observačně- deskriptivní neexperimentální studie. Výzkumný soubor studie tvořili školní děti ve věku 6-10 let ze tří pražských základních škol (průměrný věk 8 ±1,2 let, tělesná výška 132,8 ±8,6 cm, hmotnost 29,9 ±7,7 kg, BMI 16,8 ±16,8). Byly měřeny následující závislé proměnné: typologie nohy, funkce windlass mechanismu nohy, rigidita MP kloubu palce a deformity přednoží mezi skupinami rozdělenými PAQ- C/CZ dotazníkem pohybové aktivity. Pro objektivizaci bylo využito dotazníkových metod, 3D scanneru nohy a vybraných klinických metod. Výsledky: Ve výzkumném vzorku mělo 21 % alespoň jednu nohu s deformitou hallux valgus (úhel HV nad 10ř), 71 % valgozitu distálního článku palce (úhel nad 16ř), 40 % varozitu MP...
Zhodnocení pohybových aktivit dětí školního věku
Fialová, Petra ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Zhodnocení pohybových aktivit dětí školního věku Cíle: Cílem práce je zhodnotit pohybovou aktivitu dětí školního věku na Praze 6 a vyhodnotit hlavní faktory vlivu na pohybovou aktivitu a možné korelace mezi těmito faktory a úrovní pohybových aktivit. Práce dále obsahuje spektrum informací o pohybové aktivitě a jejím významu v dětské populaci, přehled úrovně pohybových aktivit dětí ve světě a možnosti jejího měření, dále pak popis programů na podporu pohybové aktivity. Metody: Výzkum byl proveden pomocí nestandardizovaného dotazníkového šetření. Dotazník byl distribuován do 15 základní škol lokalizovaných na Praze 6, mezi žáky II. a VI. tříd. Celkem byla zpracována data od 912 žáků. K analýze dat jsme využili software Microsoft Excel. Výsledky: Zjistili jsme, že největší počet dětí sportuje 2-4 hodiny denně. Chlapci a mladší žáci byli pohybově aktivnější než dívky a starší žáci. Z výsledků práce lze usuzovat, že děti v České republice jsou ve sledovaných parametrech pohybové aktivity (frekvence, čas) na podobné pohybové úrovni jako ostatní dětí v zahraničí. Klíčová slova: mládež, sport, dotazník, inaktivita, sedavý způsob života, obezita, pedometr
Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na ZŠ
Hájevská, Marcela ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Křiček, Jan (oponent)
Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na základních školách Hlavním cílem této práce je zjistit pojetí tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech na druhém stupni základních škol. Náš výzkum byl prováděn pomocí dotazníku, který je nejpoužívanější výzkumnou metodou ve společenských oborech. Pomocí dotazníku jsme provedli sběr informací o respondentovi a jeho názorech a faktech k dotazovaným tématům. V dotazníku jsme použili formu písemných odpovědí na položené otázky. Dotazník je konstruován jako baterie otázek, na něž respondent odpovídá buď formou jednoznačných, uzavřených odpovědí typu ano, ne, nevím, nebo výběrem z alternativních možností či volných otevřených odpovědí. Zjistili jsme, že většina respondentů se aktivně podílela na tvorbě školních vzdělávacích programů a jejich obsah vychází z podmínek dané školy. Klíčová slova: děti a mládež, kurikulum, pohybová aktivita, životní styl, reforma
Analýza mimoškolních pohybových aktivit se zaměřením na mladší školní věk v rámci pandemie Covid - 19 ve vybrané části Prahy.
Strychová, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou mimoškolních pohybových aktivit žáků mladšího školního věku - 1. stupně základní školy v rámci pandemie Covid-19. Analýza probíhala u žáků 1. - 5. ročníků. Teoretická část se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku a zabývá se také specifiky tohoto věku z hlediska psychického, tělesného, sociálního, emocionálního a pohybového vývoje. Také se v této části věnujeme pojmu pandemie Covid-19. Dále je velká část věnována pohybové aktivitě. Podrobněji se zabývá dělením pohybových aktivit, činiteli, které ovlivňují pohybovou aktivitu, významem pro zdraví člověka. Zabývá se také pohybovou inaktivitou, jejími následky u dětí mladšího školního věku a doporučeným množstvím pohybových aktivit. Teoretická část se věnuje i mimoškolním pohybovým aktivitám, trávením volného času dětí mladšího školního věku, jeho charakteristikou a funkcí. Výzkumná část práce je pak orientována na výsledky mimoškolních pohybových aktivit dětí mladšího školního věku a jejich interpretaci v době před pandemií a v době při pandemii Covid-19. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů - sloupcových a výsečových. V této části práce je popsán také výzkumný soubor, použité metody, věnujeme se diskuzi a závěrům práce. Prováděný výzkum potvrdil větší míru hypokineze v rámci pandemie Covid-19 než...
Analýza pohybových aktivit u dětí mladšího a staršího školního věku
Demmler, Hana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně pohybové aktivity u dětí mladšího a staršího školního věku. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu pohybové aktivity a dalších základních pojmů, které s ní souvisí. Podrobněji se zabývá významem pohybové aktivity pro zdraví a správný vývoj člověka. Zmiňuje nebezpečí pohybové inaktivity a shrnuje aktuálně platné poznatky pro doporučené množství pohybové aktivity. Teoretická část obsahuje i vymezení období školního věku a charakterizuje jeho specifika, vzhledem k obsahu práce, především v oblasti fyzického a pohybového rozvoje, ke kterému v období mladšího a staršího školního věku dochází. Pojednáno je i o významných determinantech, které stav pohybové aktivity ovlivňují. Výzkumná část práce je pak zaměřena na monitorování a následnou analýzu a srovnání úrovně pohybové u dětí mladšího a staršího školního věku ve vybrané základní škole. Popisován je výzkumný vzorek, použité metody a postup šetření. Získaná data jsou analyzována a shrnuta do výsledků sloužících ke zjištění úrovně pohybové aktivity u dětí jmenovaných věkových skupin a jejímu porovnání se zdravotně orientovanými doporučeními i mezi sebou. KLÍČOVÁ SLOVA: pohyb, pohybová aktivita, inaktivita, mladší školní věk, starší školní věk, společnost, zdraví
Vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví dětí mladšího školního věku
Beránková, Hana ; Jahodová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Název práce: Vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví dětí mladšího školního věku Cíle práce: Hlavním cílem této práce je zjistit skutečnost, zda pravidelná pohybová aktivita má vliv na zdraví dětí mladšího školního věku. V současné době narůstá a přibývá nemocí způsobených neaktivním způsobem života. Je to dané dnešní uspěchanou dobou a stále více je potřeba upozornit a zdůraznit vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví každého jedince, ať už dětí nebo i dospělých osob. Hypokinetický způsob života způsobuje a přináší nemalé problémy již od útlého dětství. V dnešní době je téměř jedna třetina osob obézních, a to je velmi alarmující v době, kdy je na výběr dostatek zdravých potravin a kdy má každý člověk možnost navštěvovat různá sportovní zařízení. Dalšími cíli této práce je zjistit, jaký vztah mají děti ke sportu, k pohybovým aktivitám, zda se věnují aktivnímu využití volného času společně s rodiči a zda si uvědomují, jaký vliv má pravidelná pohybová aktivita na jejich zdraví. Metoda práce: Pro vypracování výzkumu v diplomové práci byla použita kvantitativní metoda, dotazník, který obsahoval 15 otázek. Dotazník jsem rozdala žákům třetích a čtvrtých tříd. Anketa obsahovala zavřené, polozavřené i otevřené otázky. Celkem se vrátilo 134 vyplněných dotazníků. Dotazníky jsou zpracovány do grafů,...
Zhodnocení pohybových aktivit dětí školního věku
Fialová, Petra ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Zhodnocení pohybových aktivit dětí školního věku Cíle: Cílem práce je zhodnotit pohybovou aktivitu dětí školního věku na Praze 6 a vyhodnotit hlavní faktory vlivu na pohybovou aktivitu a možné korelace mezi těmito faktory a úrovní pohybových aktivit. Práce dále obsahuje spektrum informací o pohybové aktivitě a jejím významu v dětské populaci, přehled úrovně pohybových aktivit dětí ve světě a možnosti jejího měření, dále pak popis programů na podporu pohybové aktivity. Metody: Výzkum byl proveden pomocí nestandardizovaného dotazníkového šetření. Dotazník byl distribuován do 15 základní škol lokalizovaných na Praze 6, mezi žáky II. a VI. tříd. Celkem byla zpracována data od 912 žáků. K analýze dat jsme využili software Microsoft Excel. Výsledky: Zjistili jsme, že největší počet dětí sportuje 2-4 hodiny denně. Chlapci a mladší žáci byli pohybově aktivnější než dívky a starší žáci. Z výsledků práce lze usuzovat, že děti v České republice jsou ve sledovaných parametrech pohybové aktivity (frekvence, čas) na podobné pohybové úrovni jako ostatní dětí v zahraničí. Klíčová slova: mládež, sport, dotazník, inaktivita, sedavý způsob života, obezita, pedometr
Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na ZŠ
Hájevská, Marcela ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Křiček, Jan (oponent)
Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na základních školách Hlavním cílem této práce je zjistit pojetí tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech na druhém stupni základních škol. Náš výzkum byl prováděn pomocí dotazníku, který je nejpoužívanější výzkumnou metodou ve společenských oborech. Pomocí dotazníku jsme provedli sběr informací o respondentovi a jeho názorech a faktech k dotazovaným tématům. V dotazníku jsme použili formu písemných odpovědí na položené otázky. Dotazník je konstruován jako baterie otázek, na něž respondent odpovídá buď formou jednoznačných, uzavřených odpovědí typu ano, ne, nevím, nebo výběrem z alternativních možností či volných otevřených odpovědí. Zjistili jsme, že většina respondentů se aktivně podílela na tvorbě školních vzdělávacích programů a jejich obsah vychází z podmínek dané školy. Klíčová slova: děti a mládež, kurikulum, pohybová aktivita, životní styl, reforma

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.